Şair Babalar Vardı Ve Şarap İçerlerdi

Şair Baba” vardı bir zamanlar,bilmem tanır mısınız?
Hani “Çavuş “ vardı yanında,hatırladınız mı?
Neredeler onlar?
Artık tanıyamazsınız.
Gerçi tanısanız  ne yazar,onlar sizi asla tanımayacaktı.Ama bir tanısaydınız siz,onlar halâ burada olacaktı:Hemen aşağı ki parkta.
Ne istediniz gariplerden?Gerçi isteseniz verecek de bişeyleri yoktu.

Ne diyordum?Şair Babalar vardı bir zamanlar.Bunlar  5 kişiydiler.Gecenin bir yarısı parka indik dört arkadaş,oturduk yanlarına.Bizden para istediler iyi hatırlıyorum tamı tamına 250 gayme saydık ellerine.Başka türlü oturamazsın yanlarına.Onların mekanı,asla izin vermezler.

Para işi bitince ufaktan bi tanışma,hafif karanlık falan filan derken muhhabbet başladı.Çavuş ve diğerleri konuşmuyor sadece dinliyor,Şair Baba ise bizi bile konuşturmuyor öyle içten anlatıyor ki:”Ben büyük şairim ha! benim şiirimi ulusal gazeteler bastı,Tayyibe saydırınca basmaz oldular….”,sonra başka konu:”Ben solcuydum zamanında,Yusuf’la aynı koğuşta kaldım…”,araya bir şiir,”Bu İbo’yu(İbrahim Tatlıses) severim devam ediyor:”Ahmet’te(Ahmet Kaya) iyi çocuktur”tam o sırada”siyasi olarak anlaşamıyoruz”demek lazım diyeceksin ki sana;Nasıl solcularla arası bozulup Metris’ten Mamaka alındığını anlatsın.

sarhoş muhabbeti

Bir gün yine aynı parkta iki arkadaş oturuyoruz,yağmur da var.Şair Baba geçti önümüzden ve baktım yağmur da bekliyor.Hemen gittim baktım ki koca kamelyaya iki sevgili oturmuş;oda rahatsız ederim diye ekmeği kamelyaya koymuş,kendini de yağmura.Çağırdım,geldi bizim banka.Sonra yukarıda ki anlattığım bire bir tekrar etti:yenibaştan,hiç değişmeden.

şarapçı dayılar


”Bank” deyip geçme haa.Onların salonuydu banklar,bu kaydırakların altında ki kutular varya işte, yatak odası:kışın yağmur almıyor.Küçük görme sakın!Çatıları kaydıraktı mesela:Hanginizde var?

Artık taşınmışlar ordan:yoklar.Bazıları”sorhoş”der geçerdi,bazıları çocuklarını kucağına alır,bazıları kalkıp gider,kimiside burun tıkardı onları görünce.Şimdi otopark gelmiş  parka yakın,kovdular kendi evlerinden.

Siz artık tanıyamayacaksınız.Biz 250 gayme verdik onları tanımak için:250 gayme deyip geçme o zamanın parasıyla koskoca bir “sakız” alınırdı o paraya.

1 yorum:

  1. Adsız10:31

    Böyle insanlara kalendermeşrep denirmiş. Sanatçıların çoğu böyle olsa ülke daha iyi bir halde olurdu bence, insanlarla barışık, hayatı, kendini çok da ciddiye almayan... Oysa hakaretler ederek, para için çırpınarak ya da birbirinin dedikodusunu yapıp kuyusunu kazarak "görünür" olmaya çalışan sözde sanatçı edebiyatçılarla doldu her yer. Rol model için harikalar(!)N.Narda

    YanıtlaSil

Lütfen eleştirinin sınırlarını zorlayın.
Yorumlama biçimi:Anonim'i seçerek isimsiz yorum yapabilirsiz.
Spam içeren yorum yayınlanmaz.Örn;küfür,hakaret,reklam,vb.
Yorum gönderildikten sonra yorum üzerindeki bütün haklar sitenindir.
Yorum gönderen herkes yukardaki yönergeyi onayladığını kabul ve ilan eder.