Türban Ve Cinsellik: Dini Ögelere Şehvet

Bu yazının temel nedeni okuyucuların anormal derecede ”TÜRBANLI VE MİNİ ETEKLİ” başlıklı yazıma ilgi göstermesidir.Bu noktadan yola çıkarak dini öge,dini obje,dini tören gibi dine ait şeylere karşı duyulan şehvetten bahsetmeye çalıştık.

Bir yazısına ilgi gösterilmesi herkesin isteyeceği bir şey fakat bu ilgi öyle bir noktaya geldi ki artık “bir sorun var” diye düşünmeye başladım.Bazı okuyucuların “Türbanlı blogspot, türbanlı etekli(daha ilginçlerde var ama kendi okuyucumu daha fazla ifşa edemem:) )” şeklinde arama yapması beni çok güldürse de baya bi düşündürdü “Türban cinsel obje midir?” Ben de bunun nedenlerini kendimce araştırdım.Yorumlarımdan ziyade ciddi bir sorun olan “obsesif kompulsif bozukluk” konusundan bilimsel olarak bahsetmek daha faydalı olur düşüncesiyle basitçe konuyu aktarmak istedim.

türban ve cinsellik

Obsesyon:İstem dışı olarak zihne giren, bastırmaya ve unutmaya yönelik çabalara rağmen tekrar tekrar bilinç düzeyine sızarak kendini gösteren, mantık ve düşünmeyle zihinden uzaklaştırılamayan, bireye yabancı (ego-disnotik), sıkıntı ve anksiyete yaratan, yineleyici, ısrarcı, aşırı düşünce, dürtü veya imgedir.

Kompulsiyon:Anlamsız ve gereksiz olduğunun bilinmesine karşın çoğu kez obsesyonların içerdiği düşüncelerden kurtulup onları etkisiz hale getirmek için kişinin bilinç düzeyindeki aksi yönde iradesine rağmen yapılan kalplaşmış, ritüelistik, yineleyici davranışlar veya zihinsel eylemlerdir.

Dini Obsesif Kompulsif Bozukluk:Belirli bir dine mensup kişilerin zihinlerinde istemsiz ve yineleyen bir şekilde inançlarına ters birtakım düşüncelerin (obsesyon) uyanması ve bunun sonucunda bu düşüncelerin etkisini azaltmak ve bunları telafi etmek amacıyla dini birtakım davranışlarda (kompulsiyon) bulunulması şeklinde kendini gösteren bir bozukluk türüdür.(Hanife Yıldız YAĞCI, SAPLANTILI DİNİ DAVRANIŞLAR(Tez), Uludağ Üniversitesi, Bursa 2006 )

Normalde sağlıklı insanlar arasında da sıkça rastladığımız obsesyon ve kompulsiyonlar vardır. Bunlar çoğunlukla normal insanlarda intruziv (girici) düşünceler olarak bulunurlar, ancak normal bireyler bu tip düşünceler aklına geldi diye rahatsızlık hissetmez ve üzerinde durmazlar. Çoğu, sorulduğu zaman belli belirsiz hatırlarlar. Bu intruziv düşüncelere örnek vermek gerekirse;
- Birini yaralama veya zarar verme isteği.
- Yakın bir arkadaşın veya bir aile üyesinin zarar görmesini veya ölümünü isteme.
- Dini öğelere küfür etme isteği veya düşüncesi.
- Yakın veya sevdiği biri veya diğer bir kişiyi kastederek "keşke ölseydi" düşüncesi.
- Saldırarak vahşi biçimde birini cezalandırma.
- Belli bir cümle, cümleciği zihinden atamama.
- Çocuğuna zarar verme (bıçak, ağır bir nesneyi fırlatma) isteği.
- Olağandışı cinsel eylemlerle ilgili düşünceler.
- Günah ya da yasak sözlerin düşünülmesi.
- Dini toplantı ve ibadetlerde yasak hayaller, görüntüler.

Obsesyona benzer bu tip düşüncelerin toplumda sıklığı %90'lara ulaşır. Obsesif Kompulsif Bozukluk 'da bu düşünceler, daha ısrarcı, yapışkan, inanılan, uzun süren, daha sık ve yoğun bir hal alırlar ve kişinin yaşamını ileri derecede olumsuz olarak etkilerler. Bu saplantılara sahip olan kişi, düşünceler üzerinde sürekli düşünür ve çoğunlukla olumsuz düşünce, yorum ve hisler geliştirir.(Psikiyatrist Güray Gülseren,web:pisikoloji)

En kısa açıklamayı toplamaya çalıştım.Tıbbî bir konu olduğu için atıp tutmak doğru olmayacaktır.Tekrar ediyorum çok ciddi sonuçları olan bir sağlık problemidir.Lütfen şüpe duyuyorsanız daha ayrıntılı araştırın ve bir sağlık kuruluşundan (biran önce) destek alın.

Böyle bir rahatsızlığınız varsa kadınları hangi kıyafete hapsederseniz edin, takıntınız sona ermez.Örneğin:Yukarıdaki resim,ressam Max Emadi tarafından yapılmıştır.Resim de kendi gözlerini kullanmıştır.Max Emadi erkektir.Bilmem, sizin için bu ‘sanatsal tepki’ bir anlam ifade etti mi? 

Not:Türban ile ilgili tüm sapkın düşünceler tek tek sıralanmamış, “TÜRBANLI VE MİNİ ETEKLİ” başlıklı yazıya duyulan ilginin “dini obsesif kompulsif bozuklukla alakası” basitçe sorgulanmıştır."TÜRBANLI VE MİNİ ETEKLİ" yazısı için tıklayınız.

5 yorum:

  1. Ben ''Türbanlı'' olayını anlayamıyorum
    insanları ''Türbanlı'' yada ''Açık'' olarak kategorize etmek çok büyük bir yanlıştır.

    Acaba Türbanlılar şöyle böyle yapıyormu diye bir çok yazı var internette ne kadar saçma neden yapmasın tesettürlü olması insan olmadığı anlamına gelmez ki o da bir insan sen ben biz ne yapıyorsak o da aynısını yapıyor.

    Resmi yapan türbanı değil peçeyi kullanmıştır türbanla peçe arasına görüldüğü gibi büyük fark vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Max Emadi'nin peçe kullanma sebebi mevcut İran yönetimini eleştirmek istemesi olabilir. Kendisi İran doğumlu bir sanatçıdır. Özellikle onun eserini kullanma sebebim "Dini Obsesif Kompulsif Bozukluk" varsayımının üzerine gitmek istememdir.

      Emadi'nin eserlerinde kullandığı örtünme biçiminin Türkiye'de kullanılan türbana benzemediğini bilmeme rağmen ana fikre en uygun olduğu için bu resmi seçtim.

      Bunun dışında "türbanlı olayı" dediğiniz konuda benzer fikirdeyiz. Zaten "Türbanlı ve Mini Etekli" yazısında da bunu ifade etmeye çalışmıştım.

      Sil
  2. Adsız14:53

    pardon ama yazınızdan anlamamız gereken şey inanların sapık olduğu mudur ? pardon ciddi olarak soruyorum. bu yazdıklarınız birer tıbbi tanım ama sizin getirmek istediğiniz nokta nedir o biraz muallak ? en azından benim için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle ifade edeyim "Türbanlı ve Mini Etekli" yazıma gelen okuyucuların arama motoruna ne yazarak geldiklerini görünce önce önemsemedim sonra çok şaşırtıcı aramalarla karşılaşınca bu konuyu biraz araştırdım.

      Ve anladım ki sırf bu insanların cinsel arzularına yönelik sayfalar var. Sonra konuyu kurcalayınca "Dini Obsesif Kompulsif Bozukluk" konusu karşıma çıktı. Bu konuyu buradan paylaşmak istedim.

      Elbette "Türbanlı ve Mini Etekli" başlığına gelen herkese bu yakıştırmayı yapmak değil amacım. Burada kast ettiğim bunu obsesyona dönüştürenlerdir. Evet bu bir tıbbi sorundur ve bu konuda uyarmam gerektiğini hissettim.

      Yazının amacı bundan öte değildir. Kimse hakkında internetten yaptığı bir arama sonucu psikolojik teşhis yapacak konumda değilim ama böyle bir "kurtulamadığı" takıntısı olan bireyin yazıda geçen ihtimalleri de göz önünde bulundurmasını ifade etmek benim getirmek istediğim noktadır.

      Sil
  3. Genelleme yapmıyorum fakat günümüzdeki bir çok insan artık Türbanı kapanmak için değil , daha cazip görünmek amacıyla kullanıyor çünkü türbanlı olan birisi bana göre dudağını boyamaz altına sıktırmalı pantolan giymez tırnaklarına oje çalmaz ama günümüzde bir çok kadın bu şekilde hem türbanlı hemde neredeyse üzerinde 1 kg boya var , işte bu tür tiplerin yüzünden gerçekten türbanlı olanlar da insanlar tarafından ayrımcılığa uğruyor

    YanıtlaSil

Lütfen eleştirinin sınırlarını zorlayın.
Yorumlama biçimi:Anonim'i seçerek isimsiz yorum yapabilirsiz.
Spam içeren yorum yayınlanmaz.Örn;küfür,hakaret,reklam,vb.
Yorum gönderildikten sonra yorum üzerindeki bütün haklar sitenindir.
Yorum gönderen herkes yukardaki yönergeyi onayladığını kabul ve ilan eder.