İsrailli Dostlarımı Kutluyorum

Lütfen taşlamadan önce bir dakikanızı ayırınız sonra atacağınız her taş başım üstüne.


Bizim İsrail’e tepkimiz ne kadar gerçek?

Düşünüyorum da dünyanın neresinde olursa olsun ortada bir zulüm varsa bunun iki tarafı vardır. Zalim tarafı sadece şiddeti icra edenlerden oluşmaz bunu alkışlayanlarda görüp ses çıkarmayanlarda zalimdir. Mazlum ise sadece şiddetin mağduru değildir aynı zamanda bunu yüreğinde hissedenleri ve sesini çıkaranları da kapsar.


İsrail vatandaşı olsaydık tepkimiz ne olurdu?

Bu çerçeveden değerlendirdiğimizde biz hangi tarafta olurduk? Şunu tüm samimiyetimle ifade etmeliyim ki bir avuç insan dışında hepimiz meydanlarda toplanıp atılan bombalarla kendimizden geçerdik.  Bunu bir örnekle açıklamak gerekirse: Geçtiğimiz günlerde bir Kürt çocuğu şu veya bu sebeple bayrağımızı indirdi. Peki biz şiddeti artırmadığı ve Pkk’nın ekmeğine yağ sürmediği için kutlamamız gereken komutanı yerden yere vurmadık mı? Bilinçli veya bilinçsiz bayrağı indiren kişiyi bir elimize geçirsek “81 parçaya bölüp her ilde kutlamalar eşliğinde parçalarını yakmayı” düşünmedik mi? Ölü bir çocuğun annesini meydanlarda yuhalamadık mı? Ölen işçi yakınlarını başbakan düzeyinde tartaklamadık mı? Geçmişimiz ortada: iki kaya için “savaş!” narası atan Çiller’in ABD’de ki villalarını görmezden gelmedik mi? Sahi başka sebep yokken sırf “Kıbrıs Fatihi” diye Ecevit’e kaç kez oy verdik?
Sebepler başka başka bizim şiddete olan arzumuz hep aynı.


israil-de-israil'i-protesto


Mazlumdanmış gibi görünmek.

Şimdi tekrar düşünürsek bizim tarafımız çoktan zalimin yanıdır. Mazlumdanmış gibi görünmemizin birkaç politik ve dini sebebi vardır elbet ama samimiyetten uzak bir görüntüden ötesi değildir. Bu demek değildir ki susup oturalım. Sadece görüntü için bile olsa zalimin karşısında durmaya devam edelim. Umulur ki bir gün samimi mazlum dostlarından oluruz.


Kim bu samimi mazlum dostları?

Tahmin edeceğiniz gibi "politik çıkarlar" ve "oy oranları" dışında derdi olmayan politikacılarımızdan hiç birisi değil.
Kınamaya bile zor tenezzül eden dünya devletlerinin başkanları da değil.
Bizim gibi bir öyle bir böyle çıkarına göre taraf seçenler de değil.

Bu samimi mazlum dostları 3 veya 5 kişi. Belki 1 kişi amma dünyaya bedel. Çünkü bu yürekli insanlar çocukluklarından beri aileden, din adamından, okullardan, basından sürekli aşılanan “şiddet methiyelerine” rağmen “Filistin’in haksızlığa uğradığını” İsrail vatandaşı bir Yahudi olarak Tel Aviv’den haykırdılar.  Bu yürekli mazlum dostlarına en içten selamlarımı yolluyorum. 

İsrail de tüm devlete, kamuoyuna, yetiştirilmelerine, sosyal çevrelerine, inançlarına karşı korkusuzca haksızlığı protesto eden bu insanlar gibi “Tek de kalsam tüm samimiyetimle hakkı haykıracağım” fikrine erişebilmek umuduyla.

#FreePalestine

23 yorum:

  1. Kusura bakmayın ama İsrail'in yaptıklarıyla, bayrağımızı indireni kıyaslamak kelalaka olmuş.

    YanıtlaSil
  2. @Müjde Dural
    Öyle bir kıyaslama değildi amacım. Orada şiddete olan arzumuzu ifade etmeye çalıştım. Bunun haricinde eğer siz şiddet istiyorsanız bahane üretmekte hiç zorlanmazsınız.

    İsrail'de bu vahşeti alkışlayanların da bahaneleri çok "Yakılarak öldürülen israilli gençler, Hamasın attığı roketler, Hamasın tünellerden silah taşıdığı ve İsrail'e saldıracağı..." Yeter ki şiddetin artmasını isteyin bahane bulmaktan kolay iş mi var? Politikacılar niye var? Basın niye var? Her fırsatta devleti kutsayan vatandaşlar niye var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddete olan arzu değil kardeş.
      Şiddetin her türünden nefret ederim, insan, hayvan hatta orman katli bile.
      Ama bir ülkenin bayrağına el uzatmaya tepkisiz kalınmaz. Bayrağa el uzatan namusuma, özgürlüğüme, cumhuriyetime, varlığıma el uzatmış demektir. 81 parçaya bölmeye gerek yok ama iki kaşın ortasından vururum ki, başkalarına ibret olsun. Böyle yapmazsan her gün 30 - 40 kişi orada, burada bayrak indirmeye başlarlar. Dünya aleme maskara ederler adamı, bayrağına sahip çıkamayan ölsün daha iyi. Hep diyorum bugün bayrağını indiren, yarın evine girer ananın, karının, bacının, kızının - affedersin- donunu indirir. Bu böyle biline.
      Kal sağlıcakla

      Sil
    2. Şiddetten nefret ederim cümlenizi takip eden ikinci cümlede iki kaşın ortasına nişan almışsınız. Burada ben bayrağı indirene tepkisiz kalınsın demiyorum. Bam başka konulardan bahsediyorum bayrak olayı veya diğer saydıklarım bizim içimizdeki şiddeti nasıl su üstüne çıkarıyor onu anlatmaya çalışıyorum.

      Ayrıca son yazdığınız don indirmeli konuya cevap vermemek gerekiyor anladığım kadarıyla. Verilen tepkiler size yetmediği için diğer insanlara bel altı tehditler savurduğunuzu tahmin ediyorum çünkü.

      Sil
  3. Harika yazmışsınız. Yüreğinize saglik. ..
    Bu şekilde gerçekleri ifade eden çok az insan var dunyada. O yüzden bu kadar vahşi acımasız cinayetler savaşlar oluyor dünyada. Şiddet terör uygulayan devletlerinde örgütlerinde arkasında milyonlarca insanın desteği var ne yazık ki. Şiddet ve terör nereden gelirse gelsin karşı durmuyorlar insanlar.

    YanıtlaSil
  4. @Şahin Shirin Erdem
    Asıl sizin yüreğinize sağlık. Eğer olup bitenin farkında olanların ve şiddete karşı duranların, seslerini yükseltebilecek insanlar olduğunu bilmesek böyle "cahil cesaretiyle" aklımızdan geçeni ifade edebilmemiz mümkün olmazdı.

    YanıtlaSil
  5. Bu tamamen dünyaya bakış açısı ile ilgili. Faşistsen, Filistini dini nedenlerden dolayı savunuyorsan ağzından. Hitler iyi yapmış ya da tüm Yahudileri öldürelim gibi cümleler duymak çok kolaylaşır. Sosyalistsen zaten her zaman mazlum halkın yanındasındır. Türkiye'de olay nerede karşıyor derseniz; Türkiye'dene akdar merkez sağcı varsa kendini Sosyalis sanıyor. Örnek 1. CHP, Kemalistler vs.
    Şöyle bir durum var ki siz eğer düzenli olarak bir milleti bombalar, soy kırım yaparsanız, kendilerini savunamalrı çoktan meşrulaşmıştır. Hamas yaptığı şeylerde savaş zamanında gayet normaldır. Öldürülen sivil yahudilerinde filistinlilerinde sorumlusu İsrail Devletidir. 50 yıldır sen bir milletin onurunu kırar, tüm insanlarını öldürürsen; elbet birileri silahlanacaktır. Aksini beklemek aptallık ve naiflik olur.

    YanıtlaSil
  6. Kendinizce haklısınız , çevrenizdekiler size bu şekilde hissettirmiş olabilirler düşüncelerini davranışlarını siz böyle kavramışta olabilirsiniz lafım yok amenna.. ah bi de benim çevremi görseydiniz keşke imkan olsaydı da bilebilseydiniz ! Mazlumun yanında ne de çok çırpınan o mazlumları görecektiniz.. Evet bi yandan da belki de sadece ateş düştüğü yer kadar başka yer yakmaz ama o yangının yanmışlığını hisseden yürekler her zaman olacaktır. . Rabbim bilir ya tüm yürekleri .. Selamlar

    YanıtlaSil
  7. İsrail ve dost kelimelerini aynı cümlede kullanmanız bile bazıları için kalanını dinlememe sebebi olabilir.
    Çünkü insanlar ön yargılı, insanlar tahammülsüz, insanlar vahşi.
    Kürtten bir kötülük görür, bütün kürtlerin yedi ceddine düşman olur. Koca bir hayatı sığ sularda tüketip defolur gider dünyadan.
    Başka dine mensup olanı gavur diye yaftalar geçer.
    İsrail'de aynı şekilde. Sanki bütün İsrail halkı ipleri oynatanlarla aynı fikirdeymiş gibi nefret eder her bir vatandaşından.
    İnsanlar çok basit canlılar maalesef. Hayvanlardan bile daha basit.
    My Name Is Khan filmindeki meşhur repliği hatırlarım hep bu durumlarda :
    "Bu dünyada iki tür insan vardır. İyi olanlar ve kötü olanlar"

    İşte bu kadar basittir aslında ama kalın kafamız bir türlü almaz bunu.
    Bayrak örneği belki doğru belki yanlış örnek emin değilim fakat çok güzel ifade ettiğiniz toplumun sahte duyarlılık oyununu, tam da her seferinde hissettiğim duyguları dile getirecek şekilde yazmışsınız.

    Ben artık yapacak bir şeyi olmayanın çenesini kapamasını istiyorum. O tweeti atmasın, o gönderiyi paylaşmasın, o fotoğrafı yayınlamasın. Yapmasın işte. Sussun, zaten biz anlarız. İnsan olan zaten üzülür, söylemeye gerek mi var.

    YanıtlaSil
  8. israil lafı bile aklıma sayısız beddua getiriyor.

    YanıtlaSil
  9. Gelen yorumlar o kadar değerli ki korkarım yazı yorumların gölgesinde kaldı. Önce cevapladıklarım ve şimdi cevap yazdığım yorumların sahiplerine katkılarından dolayı çok teşekkür ediyorum. Gelecek yorumları ise daha bi heyecanla bekliyorum.

    @Mert Koyutürk
    İlk ifadelerinize parantez açmak istiyorum. Dini nedenlerle Filistin meselesine sahip çıkanlar Faşist olacak diye bi durum yok. Siz özünde Fasişt olanların görüntüde savunduklarını ifade etmişsiniz bu doğrultuda özünde Faşist olan kişi ister Dindar görünsün ister Sosyalist görünsün “aslı” dediğiniz gibi değişmeyecektir. Sosyalist sananların durumu sadece Türkiye’ye has bi durum değil ki. Dünya “sosyalistim” diyenlerden neler çekmiştir şüphesiz siz daha iyi bilirsiniz.
    “Öldürülen sivil yahudilerinde filistinlilerinde sorumlusu İsrail Devletidir.” İfadenize ise tamamen katılıyorum.


    @Esen Doğan
    Meseleyi kendi çevreme bakarak değerlendirmedim. Gündemden takip ettiğim gelişmelere göre değerlendirdim. Dediğiniz gibi ben böyle kavramış olabilirim. Keşke ben böyle kavramış olsam da dünyadaki tüm insanlar sizin çevrenizdekiler gibi her meselede mazlum saflarında yer alsalar. Eğer dediğiniz gibiyse keşke sizin çevrenizi görseydim.


    @Ponti
    Belki de insanların önyargılarına hitap etmek için o başlığı seçtim. Amacım tepkileriyle gelmeleri ama bir de bu açıdan bakarak gitmeleri. Dediğiniz gibi sığ sulardan insanları çıkarmak lazım ama bunu pes etmeden daha çok seslendirerek yapmalı.
    İnsanların çok karmaşık canlılar olduğunu düşünüyorum ama bu hayatın hızında biz insanların sürekli uyarılmaya ihtiyacı oluyor maalesef.
    “sahte duyarlılık oyunu” ifadeniz ise yazıyı özetler nitelikte olmuş.
    Aman efenim bırakın yapsın belki şimdi sahte yaptıkları bir gün kafasına “tak” ederde gerçekten sarılır mazlumlara. İnsan olan ve gerçekten üzülenler ise daha çok konuşsun ki samimiyetsizlere yol göstersin. Güzel insanların daha içten ve daha çok konuşmasına ihtiyacımız var. Çünkü bu çoğrafyada kin ve nefret dili binlerce yıldır bıkmadan her gün konuşuyor.


    @D.S.K.
    Şiddet bizim bu yönümüzü kullanarak büyüyor. Üzülüyoruz ve saldırıyoruz. Sonra üzülenler saldırıyor. İsrail devleti de böyle halkı kışkırtmış ki atılan bombayla seviniyorlar. Oysa bir avuç Yahudi genç zalimliğin farkında.

    YanıtlaSil
  10. Doğru bir noktaya parmak basmışsınız. Hamas'ın şiddet yanlısı yönetim gösterdiği yadsınamaz bir gerçek. Hem İsrail hem de Filistin yöneticileri insanlık adına artık şiddeti durdurmalı. Şiddeti uygulama için bahane üretmek fikrinize katılıyorum. Bir ülke, bir iktidar ya da bir kişi şiddet uygulamak istiyorsa o kadar çok bahane üretebilir ki karşısındaki insanları üretmiş olduğu bahanelere inandırarak uygulamış olduğu şiddeti meşrulaştırır. Şiddetin Türkiye boyutunu o kadar güzel anlatmışsınız ki söyleyecek bir şey bulamıyorum. Dövülen işçi yakınları, yuhalanan anne, polis kurşunuyla ölen insanlar, savaş naraları atanlar ve ülkeyi Suriye ile savaşa sokmaya çalışanlar hepsi şiddetin aslında bir politika ve iktidar aracı olduğunu gösteriyor. Kaleminize sağlık, çok beğendim yazınızı. Tarafsız bir bakış açısı ile yazılmış bir yazı. Ne israil ne filistin aslolan insanların ölümüne neden olan şiddet.

    YanıtlaSil
  11. Özellikle insanların önyargılarına hitap etmek için bu başlığı seçmiş olmanızı kutluyorum. Teşekkür ediyorum bu güzel yazı için.

    YanıtlaSil
  12. sinirden ağlıycam içimi döktüm bütün yazım gitti ekran yenilendi seninle aynı seyleri yazmıstım :(
    hemen hemen
    her müslüman müslüman mı
    her terörist müslüman mı
    her müslüman mazlum mu
    bizim dinimizde ayrım yok
    yahudi hayvanda müslüman insan mı
    hepsi allahın dini değil mi ?
    ......................
    hersey boş herkes önce terörist ne demek tanımına bakıcak
    sonra dönüp %90 ı müslüman ülkesinde bölücü teröristlerle kan çorbasına kaşık sallayan yönetimine bakıcak ? biz teröristlere ne yapıyormusuz bi düşünecek ? sonra dış ülkelere açılacak evet insan ölümü kötü hele ki bebek ve cocuksa dahada acı ama bunu din sömürüsü haline getirmek en kötüsü
    keşke bu tepkileri kendi terörist gruplarımıza yapsak
    meclise dagdan inennleri sokmasak vs vs vsv ...

    @ponti
    My Name Is Khan filmindeki meşhur repliği hatırlarım hep bu durumlarda :
    "Bu dünyada iki tür insan vardır. İyi olanlar ve kötü olanlar"


    keşke herkes bu filmi anlayabilse izleyebilse
    herseyin ayrımcılık ötekileştirmek oldugunu anlayabilse

    ama bize göre
    dünyada iki insan vardır
    müslüman olup mazlum olanlar
    müslüman olmayanlar !

    dilerim din dil ırk farkı gözetmeksizin
    ölen insanlara üzülebiliriz

    kimsenin ölmedigi yarınlara uyanmak dilegiyle agzınıza saglık


    edit bayrak indirenlere vatanı bölenlere keşke israilin yaptıgının %1 i yapılsa hersey cok güzel olurdu vatanımda orda ki inceyi de herkes görmez :)

    YanıtlaSil
  13. İçimden çok şey yazmak geçti ama hiç bir şekilde yanlış anlaşılmamak için yazmaktan vazgeçtim. Emeğine sağlık anlamlı bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  14. Adsız17:36

    Merhaba öncelikle yazmazsam için rahat etmeyecekti.

    İlk başta siz Bayrağı indiren kişiyle karşılaştırmışsınız. Orada Kürt Türk ayrımı asla yapmam ki ben Kürtlerin en yakınındayım. O bayrağı indiren benim kardeşim bile olsa açık açık Vatan Hainidir. Yüz binlerce insanın döktüğü kanlarla dalgalanan bayrağın indirilmesi vatan hainliğidir benim için. Ve sizin bununla karşılaştırmanız bariz çok saçma kusura bakmayın ama.

    Sizce İsrail ile Gazze'nin arasındaki savaş mıdır ? Bunun cevabını ilk başta vicdanınızla birlikte cevap verin. Havadan yüzlerce masuma Roket yağdırmak savaş mıdır? Atalarımız dedelerimiz savaşı böyle mi bildi?

    Siz biliyor musunuz ki o insanlardan bizden önce İsrail bizim mallarımızı boykot etmeye başladı :) Onlar bizi dost görmüyor ki , siz dost sayıyorsunuz. Bir de bu çok normal gibi yazı yazmışsınız o kadar.

    Ayrıca bu konuda susulması söylenilmiş yorumlarda. Ya her şeyi bırakın o çocuklar insanlar ne olduğunu bile bilmeden öldürüyorlar. Savaş yok çünkü "Katliam" var katliam. Elbet biz o insanların yanında olacağız. Eğer biraz damarlarınıza vicdan işlediyse "mazlum" insanların yanında olmalıyız.

    Benim görüşlerim budur, arkasındayım ne olursa olsun. Ve Yaşasın Zalimler İçin Cehennem :)
    Yazdıklarım kötüleme değil bilhassa eleştiridir, görüşlerimdir.

    YanıtlaSil
  15. “Tek de kalsam tüm samimiyetimle hakkı haykıracağım” bundan daha doğru bir duruş , söz olabilir mi
    yazınıza elbette eleştiriler olacaktır Pontinin yorumuna da katılıyorum insanlarımız önyargılı meseleyi çıkarlarına göre bir orada bir burada görüyorlar gerçekten mazlumun yanında olan çıkar adam gibi sürdürür davasını hakkı mantığıyla tek başına arar

    YanıtlaSil
  16. Hiç bir tepki oluşmadı bende. Çoğunlukla katıldım fikirlerinize hatta biraz daha radikal düşünüyorum ben bu konuda.hem de tarafsız bir şekilde. Ünlü düşünür ne demiş "bir avuç güç bir dünya haktan evladır" Gücün kadarsın, gerisi hikaye...
    Bir de ülkemizde direnişlerde ölenler için "ettiler buldular" diyen insanlar ağlamıyor mu... işte orası süper ötesi komik geliyor. Sizin insanlığınız bu kadar diyesim geliyor bu iki yüzlülüğe

    YanıtlaSil
  17. @Müjde Dural, @Nermin Güngör, @Azmodern Kahraman, @tubi, @Emrah Özdemir, @Ebru Taş, @Neslihan'la hayat, @bilge güneş

    Hepinize değerli yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Şimdi imkanlarım kısıtlı olduğu için ancak kısa cevaplar verebilirim ama bu sizin değerli görüşlerinize saygısızlık olacağından böyle bir yolu seçmiyorum lütfen bunu bir cevap olarak düşünmeyin. Geniş bir zamanda üzerinde düşünerek sizlerin değerli yorumlarına cevap vermeye çalışacağım.

    Bu mesaj gecikmeden dolayı bir özür niteliğindedir.

    YanıtlaSil
  18. Bilmiyorum kaç kişi düşünüyor böyle..
    Haklılık payı var..
    En çokta zulüm karşısında sadece dua ile yetinebildiğim için kendime kahrediyorum ya..
    Sadece kendimce boykotlarla, dualarla destek verebildiğim, acizliğim için kahrediyorum..

    YanıtlaSil
  19. Müslüman, hristiyan ve ya yahudi gibi görünsün öncelikle insan olmayı becerememiş insanların seçmelik dini ve tarafları hiç bir zaman bir işe yaramaz. Evet ne yazık ki politik çıkarları ve ya gösteriş yahut riya için mazlumun yanında görünen insancıklardan olmak hiç bir zaman istemem..

    Evet dünyada dini ya da cinsi önemli olmaksızın zulüm gören her canlı için hüzün duyuyorum..
    Keşke ama keşke sadece hüzün duyacak kadar aciz bir insan olmasam ama ne yazık ki ötesi olamıyorum..

    YanıtlaSil
  20. @Nermin Güngör
    Çok teşekkür ederim değerli katkılarınız için ama “tarafsız” olduğumu söyleyemem. Savaş kararı verenlere karşı, savaşta ölenlerin tarafındayım.

    @Azmodern Kahraman
    Yorumunuz için ben teşekkür ederim efenim.

    @tubi
    Yazınızın silinmesine bende üzüldüm çünkü yorumda yazdıklarınıza bakarak değerlendirdiğimde başka bir bakış açısı görüyorum. Keşke silinmese de okuma fırsatım olsaydı. :(

    @Emrah Özdemir
    Benim tarafımdan öyle bi kaygın olmasın istediğini ifade edebilirsin. Sayın Emrah Özdemir şurda bloglarda kaç kişiyiz bizde otosansür yaparsak kim konuşacak?

    @Ebru Taş
    Öncelikle niye yazmayasınız. Yorum yazdı diye kimseyi öldürmüşlüğüm yok. :)
    Bu kadar sinirle size kendi düşündüğünüzün dışında bir fikrin saçma gelmemesi saçma olurdu o yüzden hiç kusura bakmadım.
    Savaştır efenim sizin dedenizde muhtemelen benzer şartlar(orantısız) altında savaşmıştır. Güçler orantsız diye fiilin adı değişmez.
    İsrail de birileri Türk mallarını boykot ediyor diye İsrail’den dost edinemez miyim? Sizce dosluğu mu boykot edelim? Bu mu normal olan?
    Eğer vaktiniz olursa yazıyı daha sakin bi zamanda okumanızı rica edebilirim ancak. Yoksa yorumunuzun devamına nasıl cevap verilir bilemiyorum.

    @Neslihan'la hayat
    Tek başına aramakta kolay değil etrafta gördüğünüz gibi topa tutulmak an meselesi. :) Teşekkür ederim yorumunuz için.

    @bilge güneş
    Haklısınız deyip uzun uzun dertleşmek geliyor bahsettiğiniz ikiyüzlülerle ilgili ama belki bişey olurda insanlıkları sahteden gerçeğe döner diye susuyorum.

    @~♡ηυяѕαℓкιмι™
    Efenim bence kendinize haksızlık etmeyin. “Karınca” hikayesi vardır onun misali ateşi söndürmeye gücümüz yetmese de tarafımız belli olur. Bundan daha önemli şey var mı?

    YanıtlaSil

Lütfen eleştirinin sınırlarını zorlayın.
Yorumlama biçimi:Anonim'i seçerek isimsiz yorum yapabilirsiz.
Spam içeren yorum yayınlanmaz.Örn;küfür,hakaret,reklam,vb.
Yorum gönderildikten sonra yorum üzerindeki bütün haklar sitenindir.
Yorum gönderen herkes yukardaki yönergeyi onayladığını kabul ve ilan eder.