Apartman Yöneticisi Değil Cia Ajanı

Olay yanılmıyorsam bir yıl önce başladı. Apartmanın ısı yalıtım işleri yapılırken işçilerin etrafında sürekli denetim yapan birisini görüyordum. Başlarda hiç merak etmedim. Çünkü apartmanın ısı yalıtım işi bir hayli uzun sürdü ve aynı işçiler mahallede bir başka apartmanında kaplama çalışmalarını yapmaktaydılar. 

Gel zaman git zaman ben bu şahsı işçilerin patronu falan sandım. Ne zaman görsem ya işçilere bir şeyler tarif ediyor ya da sorular sorup duruyordu. Sonradan öğrendim ki bizim apartmanda oturuyormuş. Yine de tehlike sezinlemedim açık söylemek gerekirse “Emeklilik işte, sıkıntıdan işçileri izliyordur.” diye düşündüm.


apartman yöneticisi

Apartman Yöneticisi Seçilme Süreci


Zamanla apartmanın işleri bitti falan derken “yönetici seçimi” olacakmış diye duydum. Ne gerek vardı ki, şeker gibi yöneticimiz vardı. Efenim bu şahıs meğer yönetici olmak için işçilerin etrafında fır dönüyormuş. Güldüm. Ulan küçücük apartman yönetici olsa ne olur dedim içimden. Bilemezdim ki.


Bu adamı önce yönetici yardımcısı yaptılar. O zamandan belliydi böyle olacağı. Aidatı az, beton bina olması dışında hiçbir bir özelliği olmayan bir apartmandı burası ama yönetici yardımcısı durur mu herkesin peşine takıldı aidat günü gelmeden “Aidatı ne zaman vereceksiniz?” “Geçen ayın aidatı kalmış getirin yoksa avukata veririm.” Tehditler, kavgalar, gürültüler derken bu şahıs yönetimi yavaş yavaş ele geçirmeye devam etti.

Zamanla artık “apartman yöneticisi” dendiği zaman bir tek bu şahıs anılır oldu ama bu ona yetmedi. Bir sabah herkes telaş içinde neler olduğunu soruyordu birbirine. “Hırsız varmış.” “Bir gecede üç daireye mi girmiş?” ben artık inanmıyordum kesin bu işin içinde bir bit yeniği vardı.

Apartmanı Ele Geçirme Süreci


Bu söylediklerimi asla ispat edemeyeceğimi biliyorum ama bana göre bu hırsız olayı tamamen tezgahlandı. Ulan küçücük mahallede yaşıyoruz herkes bir birini sima olarak tanır. Hadi hırsız girdi diyelim. Neden üç daireye giriyor bir gecede? Hani doğru düzgün bir şey de almamış galiba. Bide en alt katlara girmiş. Kapıcı dairesi seviyesinde zenginlerin oturmayacağını her hırsız bilir. Üstte ki dublekslere girmek yerine niye aşağıdan üç daire? 

Bunun cevabı açık. Üst katta eski yönetici oturuyordu eğitimli, bilgili, genç birisi aynı zamanda geniş imkanları da var böyle bir hırsızlık olayının peşini bırakmaz, yakalatana kadar uğraşırdı. Alt kattakiler ise tam tersi yeni yöneticilerin oturduğu yerler ve bu kişiler, memur emeklisi hanımlar, dolayısıyla bu olayın üzerine gitmeyecekleri belli. Zaten hepsi “Aman cana geleceğine…” gibi cümleler kurmaya başlamıştı çoktan. İşte bu olay apartmanın kontrolünü tamamen hırslı yönetici yardımcısının ellerine bıraktı. 

Olayların sonrasını tahmin etmek zor değil aslında. Hızla gereksiz harcamalara başlandı ve korkutulmuş apartman sakinleri bütün bu harcamaları destekledi. Kamera yerleştirildi önce, sonra daha çok kamera, daha çok ekran. Şimdi apartmanın dört bir tarafı kameralarla dolu, herkes dairesinden farklı bir ekranla apartmanın dışını izleyebiliyor. İzlenecek bir şey de yok, kuş uçmaz kervan geçmez bir yer sayılır, karşı kaldırımı izliyoruz hep beraber. Neticede aidatlar %150 zamlandı ve artık yöneticinin yaptığı hiçbir harcama hakkında en ufak eleştiri yapılmıyor.


Yazıda geçen tüm kişi, kurum ve mekanlar "okurken kafanda oluşan imgelerden farksız" birer hayal ürünüdür.

19 yorum:

  1. İnsanlar bir kez korkutulmaya, sindirilmeye görsün, gık çıkartmaya korkar olurlar, aman sana mı kalmış? Aman bana mı kalmış? Aman etliye sütlüye karışmayayım....
    Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. @bücürükveben
    Sormayın hep yaşadığımız şeyler aslında ama hiç bahsetmeyiz bile bu konulardan. Aslında emek demişken baya yazım yanlışı falan yapmışım bir kısmını düzelttim ama umarım okurken çok zorluk çıkartmamıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok içiniz rahat etsin, öyle odaklandım ki, hiç gözüm görmedi bile yazım yanlışlarını. Post filan deseydiniz o zaman illa ki, görürdüm hatta eleştirirdim:))gıcık oluyorum post diyenlere biliyorsunuzdur belki:)

      Sil
  3. @bücürükveben
    Yok bilmiyordum zaten öyle kelimelere bende pek alışık değilim doğrusunu söylemek gerekirse. Örnekse; post, fashionblogger tarzı kullanımlarla bende çok karşılaşıyorum ama bence yazıdır, modabloğudur yani. O yüzden sizi gıcık etmem efenim.

    YanıtlaSil
  4. Az önce kapı çaldı. Baktım delikten eli yüzü düzgün bir adam , e ofis burası kim o diyecek halim de yok açtım haliyle.
    Açmamla eşikten içeri "merhaba ben apartman yöneticisi " demesi bir oldu.
    Bir "buyurun" bekle di mi? Dingonun ahırı sanki...
    Yok elektrikler kesikmiş , yok tabeladan zartın haberi var mıymış , yok zurt olursa onu arayabilir mişiz. 4 ay oldu biz buraya taşınalı , canın mı sıkıldı evde bugün , eğlence mi arıyorsun kendine demedim. Bıraktım kendi haline , eğlensin , egosunu tatmin etsin :)
    Başlığı görünce hemen geldim , çok da güldüm yazına :)))

    YanıtlaSil
  5. @Keşke Gerçek Olsa
    Demek ki her yerde aynı oluyorlar. Acaba istilacı bir tür falan olmasın. Ben cia demiştim ama bak şimdi şüphelendim. :)

    İyi niyetli bir tahmine göre de: emekliliğin getirdiği sıkıntılarla başa çıkmak zor geliyor ve bunu komşularla paylaşmak istiyorlar. :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili arkadaşım, yazınızın sonuna kadar açıklayacağım beklentim ile okudum.:) Varsayalım; kişi,kurum ve mekanlar hayal ürünü olmasın:)) Sanıyorum ülke yönetiminden, çok etkilenmiş olan bu yönetici adayı, yönetimini hakkeden bir binada ikamet ediyor.:) Madem ki, ses yok... seda yok... O halde, yapılan meşrudur.:) Hayal ürünü olmasaydı hikaye, Kat Mülkiyeti Kanunu'nun son versiyonunu edinmelerini isterdim, bina sakinlerinden. Yöneticinin; görev, süre ve seçimleri ile ilgili açıklamalı maddeleri okuyup, uygulamaya geçebilirlerdi. Ama "hayal" geçmiş olsun:))

    YanıtlaSil
  7. İnsanlara eğitim şart! Bu tip insanlarla karşılaşıldığında nadıl davranmalı eğitimi verilmeli bunun:) Değişik insan modelleri... Bu ne hırs böyle... Allah kolaylık versin..:)

    YanıtlaSil
  8. Çok güldüm hırsız olayına. Eğer o olay tesgahlanmış ise, korkulur o yöneticiden

    YanıtlaSil
  9. Şimdi ben emekli biri olarak hiçç sıkıntılı değilim ...aslında bu tip insanlar egolarını tatmin etmek için bu tip davranış gösteriyorlar..bizim apartmanda yönetici değilde yönetici yardımcısı bayan..bakkala bile kendini apt. yöneticisi diye tanıtıyor...emekliyim ama hala işimin başındayım..sevgi ve dostlukla...

    YanıtlaSil
  10. Yüreğine sağlık....
    bu kadar kısa bir öyküyle o kadar harika anlatmışsınız ki...
    ah zavallı üçüncü dünya halkları.. ülkelerin yönetimini de böyle böyle ele geçirip zamanla halkını inim inim inleten bir diktatörlüğe dönüştürüyorlar.

    YanıtlaSil
  11. @nilgün ilgün
    Aa.. Şimdi merak ettim ben bu Kat Mülkiyeti Kanunu'nu. :) Okuyayım en iyisi. Hayaldi gerçek oldu durumlarına karşı önlem olarak yani. :)

    @Persephone
    Sormayın efenim. Hırs yaptığı şeyde kıytırıktan bir apartmana yöneticilik. Allah tan büyük hedefleri falan yok. Düşünsenize ülke yönetimine göz diktiğini. :)

    @Yeşeren Yaprak
    O kadarını yapmamıştır umarım da ben kendi yazımı okuyunca şüphelenmedim değil. :)

    @bilge
    Efenim her emekli aynı olacak değil elbette. Dediğiniz gibi ego devreye giriyor. Bahsettiğiniz hanım efendinin hayatındaki tek başarı apartman yönetici yardımcısı olmaktır belki. Çok aldırmayın, bırakın sevinsin.:)

    @Şahin Shirin Erdem
    Teşekkür ederim. Neden biz insanlar itiraz etmeyi bilmeyiz anlamıyorum. İtirazlarımızı zamanında edebilsek belki bu hale dönüşmeyecekler.

    YanıtlaSil
  12. Distopya okumayı severim bu yazı da distopya tadı veriyor. Çok hoşuma gitti imgeleme tarzınız.
    Sindirilmek, gelecekte ortalığı zombilerin basmasından daha korkunç geliyor bazen. Yok yahu vazgeçtim zombiler daha korkunç :)

    YanıtlaSil
  13. @Zeynep Yılmaz
    Bence insanları sindirip yöneten zombiler en korkuncu. :)

    YanıtlaSil
  14. Yönetici değil Pinochet kendisi :D

    YanıtlaSil
  15. @Dilekçe
    Google da olmasa cahilliğim ortaya çıkacak. Hemen google amcaya sordumda "pinochet nedir?" öğrendim bari. :)

    YanıtlaSil
  16. Adsız22:47

    nasıl bir yöneticiymiş o.Valla dinsizin hakkından imansız gelir birini bastırmanın en iyi yolu ondan daha baskın olmak.Ses çıkarılmadığı sürece at oynatmaya devam eder kesin.Sabır dilerim apartman sakinlerine

    YanıtlaSil
  17. Bizim yöneticiden de şüphe duymaya başladım :)

    YanıtlaSil
  18. Yahu şaştım kaldım, hırsızlık olmadı bizde ama bu yöneticilik hırsları falan aynen bizim apartman, bende anlam veremem ama sanırım yaşlanınca bizde böyle olucaz korkusu aldı beni :)

    YanıtlaSil

Lütfen eleştirinin sınırlarını zorlayın.
Yorumlama biçimi:Anonim'i seçerek isimsiz yorum yapabilirsiz.
Spam içeren yorum yayınlanmaz.Örn;küfür,hakaret,reklam,vb.
Yorum gönderildikten sonra yorum üzerindeki bütün haklar sitenindir.
Yorum gönderen herkes yukardaki yönergeyi onayladığını kabul ve ilan eder.