Kahveyi Anlatıp Kahve İçmemek

Ne çok yıpratıyoruz kendimizi? Bize biçilen zamanı kimlere armağan ediyoruz? Karşılık beklemeden. Ne uğruna tüketiyoruz zamanı? Gelin şimdi birlikte isyan edelim sayın okuyan. Yerel saat sabahın 04:00’ünü göstermeden hemen önce başladı bu satırlar ve bir kahve ısmarladı sayın yazan kendine. 



Malumunuz şuan bir blog yazısı okuyorsunuz. Bende az önce blogger paneline bakarken üç-beş kişinin Sosyolojide Kahve başlıklı yazıya uğradığını görüp irkildim önce sonra düşündüm ”Ne zaman kendine bir kahve ısmarladın?” “Ne hakla kahveyi anlattın insanlara?” 


kahve içmek

Hepimiz yoğunuz bilirsiniz. Her zaman yoğun olmayı başarırız bir şekilde ve yoğun olmak rutinidir büyük şehir insanının. 


Haberleri gördün mü? Ortalık karışık.
Şu projeyi bir halledeyim.
Çocukları parka götürmek zorundayım.
Eşimle ne zamandır bir filme gidemedik.
Faturaları ödemem lazım.
Bu ülkenin hali ne olacak?
İş arkadaşlarıyla bir şeyler içmeye gitmeliyim.
Sunum iyi geçerse terfi alabilirim.
Trafik, yine trafik, akşama trafik ...
Trafik demişken bloğa uğrayan var mı acaba? Aaa yorum gelmiş: oley, yuppiiiii, hüloooooğ!



Hadi dürüst ol ne zaman kendin için, kendinle bir şey yaptın?

Ben yapmamışım mesela, bir kahve içmemişim aylardır kendi kendime. Öylesine bir kahve, amaçsız; uyumamak için değil, dinç kalmak, sosyalleşmek, muhabbet etmek, düşünmek için hiç değil. Sadece kahve ve sen, dünyanın geri kalanı durmuş sizi izliyor. Saygı duyuyor bu haklı isyana. Zaman, mekan kaybolmuş. Artık sadece eylemsizlik kanunları hüküm sürüyor evrenin her köşesinde.


Bu saatte olur mu ki? Havalar çok soğuk. İşe yetişmem lazım. Bu gün de arkadaşla planımız vardı. Dokunuyor bana. Boş ver, tam zamanı şimdi. Sanki müdürüne ilk defa yalan söyleyeceksin. Uydur bir şeyler. Eşine hiç yalan söylemedin mi? Arkadaş çağırdı dersin. Yalan sayılmaz ben çağırıyorum seni. Kendin için on dakika ayır. Amaçsız.

Kahveyi salla, yürü mesela ya da hep gitmeyi sevdiğin sessiz köşene çekil. Düşünme. Unutma evrene eylemsizlik kanunları hakim olacak. Şimdi kalk ve kendin için kendinle ve kendi kendine bir şey yap. Amaçsız.


Dolaba bir baktım hiç kahve yok. Ne dedim kahve bitti mi? “Olamaz, olamaz olamaz, kesinlikle olamaz!” dedim.

11 yorum:

  1. Hergün bir, bazen iki, hatta zorlarsam üçüncü kahvemi içerim. Şu anda da sizin adınıza kendime ısmarladım içiyorum. Taze çekilmişi tercihim ama bazen Ulus' a gitmek gözümde büyüyor paket kahvesine de razıyım. Aslında kahve bahane insanın kendiyle kalması, kendine ait bir şeyler düşünmesi, oh iyi ki yaptım afiyet olsun bana diyebilmesi için hadi üşenmeden, aaamaaan şimdi sırası değil sonra demeden, afiyetle için. Zaman zaman en güzel, en imrendirici köpüklüsünden paylaşıyorum o anda kahvemi içerken. :) Afiyetle. :)

    YanıtlaSil
  2. Farkettim de ben kahveleri hep kendim için içiyorum.
    Bu sanırım çok iyi bir şey:)

    YanıtlaSil
  3. Kendimiz için bir şeyler yapmak özsaygımızı iç huzurumuzu arttıran bir şey :) kahve içmek bahane...Bu güzel yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. İlk insan! Yahu neredesiniz kuzum siz? Blogumdaki yazıya yorum yaptınız da oradan hatırladım sizi valla. Ben de buralara gelmeyi unutmuşum, görüşürüz yine bloglarda. Bekliyorum ama ben de hep.:)

    YanıtlaSil
  5. @eratasarim2012@gmail.com
    Kendi adıma afiyet olsun diyorum ama imrenmek ne demek resmen kıskanmadım sizi. Gerçekten kahve bitmiş ve "üşengeçlik" şu ara beni tanımlamak için fazlasıyla yeterli bir kelime. Keşke yorumla birlikte kahve gönderme imkanı da olsa. :)

    @beyza aydin baser
    İnsanın kendi için bir şeyler yapması neden kötü olsun ki demi. :)

    @Zeynep Yılmaz
    Rica ederim asıl ben değerli katkılarınız için teşekkür ederim. :)

    @Kafa Dergi
    Sormayın efenim yaza girince kendimi internetsiz bölgelere attım. Kelimenin tam anlamıyla kuzu olmuşluğum ayıların kovalamışlığı var o kadar diyorum. :) Sonra yaz bitti derken bahsettiğim bilgisayar arızası falan anca toparlıyorum. Daha sık ve teknik konularda yazmak istiyordum ama blog istemesede insanı samimi bir şeyler paylaşmaya zorluyor. Öyle işte efenim. Görüşmek temennisiyle.:)

    YanıtlaSil
  6. Sadece takibe icazet için uğramışken takılı kaldım buralarda :)
    Blogun genel tasarımı , kelimelerin zenginliği ve dokunulan detaylar çok başarılı bence
    Tabiiki otorite değilim ama çok beğendiğim zaman belirtmeden duramıyorum
    Gerçekten nedir bu bizim sürekli meşgul olma durumumuz :))
    Bir budist bulup ağır yaşam felsefelerini kalın kafam alana kadar bana öğretsinler istiyorum :)
    Ve kahvemi yudumluyorum..

    YanıtlaSil
  7. @Tulay Demirbas
    Afiyetler olsun efenim. İstediğiniz kadar takılabilirsiniz kendi bloğunuz gibi davranın lütfen.
    Bloğun tasarımıyla ilgili çok kafa yorduğumu söylemeliyim. Bu tasarım işi de öyle bir şey ki her gün yeni bir sorun çıkıyor. Kelime konusunda yeterli olmadığımı düşünüyorum daha çok okumalıyım.

    Otorite konusunda benim için en değerli otorite kullanıcı yorumudur. Çünkü ben kullanıcıyı memnun etmek için yapıyorum bunları. O açıdan eleştirileriniz ve beğenileriniz çok önemli. Teşekkür ederim vaktinizi ayırıp geribildirimde bulunduğunuz için. Ayrıca başarılı bir blog yazarı olmanız da "otorite olmak" için fazlasıyla yeterli.

    Ben en ağırından yaşarım o felsefeyi de yalnız internet olacak. :) Mümkün mü acaba? Keşke bir budist blogger olsa da sorsak.

    Ve biliyor musunuz ben hala kahve almadım. Vay arkadaş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifle okudum yine :)
      Ne güzel sözler , çok teşekkür ederim :)
      İlk defa biri bana başarılı blogger demiş , ben bu mutlulukla epey bir giderim :))

      Sil
  8. Hayatımız yollarda, otobüs duraklarında, fatura, doğal gaz kuyruklarında geçiyor sevgili kulağakaçanlar arkadaşım, kendimiz için dediğin gibi bir şey yapamıyoruz, ben kahveci değilim çaycıyım, sıcacık çay getirdim sana:)) bu arada sevgili Nur (Kibritçi) isim vermeden benden bahsettiğini yazmış yorum olarak bana, çok sıkı, her gün iletişimimizin olmadığı blog arkadaşlarımı maalesef takip etmekte zorlanıyorum, haliyle yazını okuyamadım ama yine de çok teşekkür ediyorum. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  9. @Tulay Demirbas
    Rica ederim efenim, iltifat etmedim ki birinin demesine ne hacet bloğunuz ortada. Girip gören anlar.

    @bücürükveben
    Rica ederim efenim. Dönmüş olmanız yeter, çayda içeriz nasipse. "Bloglar Basın Özgürlüğüne Sahip Çıkmalı" şeklinde google de aratırsanız muhtemelen çıkacaktır okumak isterseniz yani. Tekrar yazmaya başlamanıza gerçekten sevindim ayrıca.

    YanıtlaSil
  10. Adsız23:01

    hep yapmamız gerekenleri yapıyoruz yapmak istediklerimizi değil bu hep böyle.

    YanıtlaSil

Lütfen eleştirinin sınırlarını zorlayın.
Yorumlama biçimi:Anonim'i seçerek isimsiz yorum yapabilirsiz.
Spam içeren yorum yayınlanmaz.Örn;küfür,hakaret,reklam,vb.
Yorum gönderildikten sonra yorum üzerindeki bütün haklar sitenindir.
Yorum gönderen herkes yukardaki yönergeyi onayladığını kabul ve ilan eder.