Türbanlı Ve Mini Etekli

"herkesizn hayatına kimse garışamaz. ha nasıl garışamaz. ben bu şekil giyinirim, bu bayan şu şekil giyinir. şu şekil giyinir."

Uyarı: Cinsel içerik arıyorsanız tıklayınız.

Çok tehlikeli bir konu gibi görünse de basit düşününce kolayca çözümlene bilecek bir meseledir.

Önce türbanla ilgili komplo teorilerini unutun ve sadece bir örtü çeşidi olduğunu kabul edin.Viki’nin tarifi herşeyi özetler:”Anadolu'da başörtüsünün yemeni, eşarp, tülbent, yazma, çarşaf ve türban gibi çeşitleri bazı kadınlar tarafından kullanılmaktadır. Bu örtüler birbirinden kullanılan kumaşın şekli, deseni, boyutu ve bağlama biçimi gibi çeşitli açılardan ayrılır.^1”

türbanlı ve minietekli

Buradan da anlaşılacağı üzere türban herhangi bir örtünme biçimidir yani üstüne mihrak mihrak görevler yüklemek anlamsızdır.Peki tartışma ne o zaman dersek özetle:

kulağakaçanlar.blogspot.com
Laik Kesim
İslami kesim
Tartışmanın adı
Türban
Başörtüsü
Neden takıldığı
Siyasi simge
Dini bir vecibe
İfadesi/Yasal savunması
Laikliğe aykırı
Din ve vicdan özgürlüğü

Buraya kadar olan bilgileri toplarsak:”Aslında sıradan bi örtünme biçiminin nasıl sembolik tartışma kavramına dönüştüğü gayet ortadadır”yani benim güzel ülkem tartışma konusu yaratmada ki becerisini yine gözler önüne sermiştir.
Buraya kadar Türban nedir?sorusuna cevap aradık peki: Neden kullanılır?
-İnanç gereği,
-İslami kesimin yoğun olduğu bir yerde doğmak,yaşamak(mahalle  baskısı),
-Kültürel olarak herkesin kapalı olduğu bir yerde yaşamak(örn;köy,kasaba),
-Cenaze törenine katılmak,Mevlüte katılmak,
-Soğuk hava,
-Erkeklerin kapalı kızlarla evlenmek istediğini düşünmek,
-Sudi Arabistan,İran gibi ülkelere seyahat etmek,
-Genel akıma uymak(örn;siyasi,moda,çevre,grup),
-Muhafazakar bir iş yerinde çalışmak veya o kesime hitap eden işte çalışmak,
Daha binlerce genel veya kişisel neden sıralanabilir.O zaman anlıyoruz ki bu türban sadece inanç gereği takılmıyormuş,peki inanç gereği türban takmayan birine”sen nasıl hem türban hem mini giyersin!”deme hakkımız var mı?Tabi ki yok.
Bi de inanç gereği takıyor olsun,birinin kıyafetinden yola çıkıp yeni küfürler icat etme hakkını bize kim? Hangi inanç veriyor?Belki bu mini etek ve türban kombinasyonu yapan hanımefendi” mi-tür “diye  bi inanca sahip .İnanca saygı.
Arkadaş isteyen,istediğini,istediğiyle,istediği zaman,istediği yerde,istediği gibi giyer!Sana bana da elma yemek düşer.O KADAR. :)


türbanlı ve mini etekli

Dip not:”Türbanlı ve mini etekli”konusunda en sert eleştirileri,türban takmayan kişiler veya onların çevreleri yapıyor varsayımından yola çıkarsak,bu başlık altında bir savunma yapmaya çalıştıkları:Toplumun” türban tak!”baskısına karşılık “türban takmıyorum ama mini etekte giymiyorum!”savunması yaptığı varsıyalabilir. Herhalukarda vahimdir.

Ek olarak: Türbanlı mini etekli fotolar arayarak buralara gelen sayın okur, lütfen 1 dakikanı ayır ve beni aydınlat. Eğer cevap vermek istersen ilgili yazım: Türbanlı Mini Etekli Sevenlere Özel

Kaynak:1-viki

26 yorum:

  1. öncelikle yazınız çok doğru şeyleri vurgulamış, bu yüzden tebrik etmeliyim. Fakat bana göre şu ifadeniz yanlış ;"Dip not:”Türbanlı ve mini etekli”konusunda en sert eleştirileri,türban takmayan kişiler veya onların çevreleri yapıyor" Yapıyorlar çünkü, onların aile kesiminde de ya tam kapan, yada tam açık, öyle gezilmez ifadeleri barındığı için bu tar giyinen insanları görünce haliylen bir şaşırma ve kabullenememe durumu ortaya çıkıyor. Yani aslında her şey zihniyet alakalı ve kültürel yargılar. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkürler,Yorumunuzda demişsiniz ki"şu ifadeniz yanlış",sonrasında da bunu neden yaptıklarını yazmışsınız:yaptıklarını kabul etmişsiniz.Burda benim anlatımımdan kaynaklı bi sorun olduğu çok açık.

      Efendim,"tam kapan","tam açık"kime göre?Yani aslında insanın kararlarını kendi dışında,kim verirse versin sorunlu bi durumdur,sizin dediğiniz:"yargılar" yüzünden.

      Bide kendi verebilse bile,isterse mayo üstüne türban takar:güneşten saçını korumak için.Kim karışabilir?:)

      Sil
    2. evet katılıyorum mayo üzerine de takılabilir :)

      Sil
  2. dostum ben de böyle düşünüyordum da nasıl ifade edeceğimi bir türlü beceremiyordum. eyvallah cümlelerinin altını çiziyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvallah,eksik çoktur ama bizimki zaten "kulağa su kaçırmak" :)

      Sil
  3. Adsız17:34

    Ben türban kelimesini kullanmıyorum. Eşarp kullanıyorum. Ve bunu da Allah'ın c.c. bir emri olduğu için, hiç bir baskı olmadan isteyerek yapıyorum. Yazınızda dediğiniz gibi bu tesettürün nasıl olacağı çeşitlidir. Lakin bunu iman üzere yapıyorsa kişi, yukarıdaki fotoğraftaki gibi giyinemez. Çünkü aslolan sadece saçı örtmek değildir. Tüm vücudu örtmektir. Yüz ve eller hariç. Bu kişiler ne maksatla başlarını örtmüşlerdir kendilerine sormak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz ne kaadar şansılısınız ki ne istediğinizi?ne için?istediğinizi biliyorsunuz ve uygulama imkanı buluyorsunuz.Size herkes saygı duymak zorundadır.Yazıda dikkat çekmeye çalıştığım mesele"şanslı olmayan kadınlar" ne ayıptır ki,bu ülkede özgür ve bilinçli kadına şanslı diyoruz.

      Siz de hak verirsiniz ki kadınların "yaşam hakkı"na bile erkekler karar veriyor bu ülkede.Özetle şunu demeye çalıştım "KAPATILAN kadın" kavramı doğal olan bir yerde,"kapalı ve minili" eleştirisi yapmak çok büyük haksızlıktır.

      Bu arada ben kendini kurtaracak kadar bile dini bilgisi olmayan biriyim yani olaylara insani ve vicdani bakmaya çalışıyorum kendimce.

      Sil
    2. Konuya iki açıdan bakalım;
      bu konuyu kültürel açıdan değerlendirecek olursak ;göreceli kavram olduğu için her kültürel insanın bakış açısı farklı olur beğenisi ve tepkisi farklı olur.
      Bu kapanma konu ve kuralını Allah dan öğrenir ama mutlaka sebep sonuç ilişkisini kavrarsak , bilerek ve isteyerek uygulamasını yapar bakışımızda ona göre olur. Konuyu kaynağından öğrenmesek ve anlayamazsak:''Yarım doktor candan,yarım hoca dinden eder''
      Saygılar ...Allah yar ve yardımcınız olsun..

      Sil
  4. Adsız22:07

    fotoğrafta, kadınlara ve aile çevresine açık bir özel toplantı (nişan vb.) olabileceği görülüyor, kimi kadınların ayakları çıplak ki, ev ya da yazlık bahçesi gibi bir yerde yapılıyor olabilir. Erkek görünmüyor o karede. Kıyafetler abiye. Muhtemelen günlük hayatta örtülü olan ve bu tür kıyafetleri herhangi bir toplantı veya eğlencede giyemeyen kadınlar burada bu şekilde giyinmişler ama başaörtülerinden vazgeçememişler. Fotoğraflar da hasbel kader çekilmiş ve böyle garip bir bileşim çıkmış ortaya. Bence. N.Narda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir ayrıntı kaçmıyor gözünüzden :).Zaten meselemiz bu insanları hedef göstermek değil aksine onlara yapılan haksızlıktan bahsetmek.Bu arada internette çoğu kez saldırmak amaçlı kullanılan bi resim olduğu için tercih ettim yüzleri falan da ben kapattım,kişisel algılanmaması için.

      Sil
  5. Üste yorum yapan Adsiz arkadasa katiliyorum. Fakat ben yine bunu dogru bulmuyorum. Birincisi kadinlar arasinda yapilan eglencede bu sekilde tabiki giyilebilir ama fotograf cekip bu sekilde yayinlanmasi dogrumu? Günahini almayalim belki haberi yoktur paylasildigindan ama burada bu bayanin en büyük hatasi böyle bir fotografi internet ortaminda yayinlamak. Ama suda bir gercek nerede olursa olsun kiminle olursa olsun eger bir bayan tesettürlüyse bu sekilde giyinmemeli diye düsünüyorum. önce baktim acaba photoshop mu dedim ama photoshop degil bu cok acik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternette yayınlanacak fotoğrafların kriterini biz belirleyemeyiz ayrıca bir insanın kıyafetlerini nasıl kombinlemesi gerektiğine de karışma hakkımız yoktur bana göre.

      Sil
  6. Pekçok laiklik yanlısı insan (kadın veya erke)başörtüsüne destek veriyor, hatta tv de açık oturumlarda minietekli, başı açık bir kız öğrenci eline mikrofonu alır
    "ben nasıl mini etekli okula gelebiliyorsam, arkadaşım da başörtüsüyle, türbanla gelebilmeli" diye
    hararetli hararetli savunurdu, böylece bir yandan da dünya aleme laiklerin NE KADAR DEMOKRAT olduğunu sanırım ispat ettiğini düşünerek kendisiyle gurur duyardı. (bu benim sezim)
    Ama her madalyonun bir de öteki yanı var, o arkadaşı yarın bir gün ülkeye dinciler tamamen egemen olsa ve değil mini etek, baş açık sokağa çıkılmayacak dese, emin olsun ki, hararetli hararetli, heyecanlı heyecanlı savunduğu o başörtülülerin 100 tanesinden 10 tanesi çıkıp 'mini eteklinin hakkını korumaz. Korumak istese de kelle korkusundan sesini çıkartamaz, çoğunluk da 'oh olsun ne güzel oldu' diye sevinir.

    Dolayısıyla sokakta herkes kafasına ne takmak isterse taksın (takıyor da)
    huniyle dolaşmak isteyen huniyle dolaşsın hatta:))
    ama laiklik zarar görmesin

    Şimdi ne var mesela türbanlı hakim olsa deniyor..
    ne var anlatıyorum:
    Mesela Ayşe hanım, Fatma hanımla balkondan halı çırpma yüzünden mahkemelik oldular
    dava günü gelip çattı Ayşe hanım, Fatma hanım hakimin huzuruna çıktılar işte birbirlerinden şikayetçi oldular hakim karar verecek Nasıl karar verecek? Kim haklı , kim haksız ona göre - yani öyle olmalı-
    ama diyelim ki, hakim türbanlı. Ve de bu iki kadından biri mini etekli, öteki pardesülü türbanlı şimdi karar tutup da türbanlının lehine çıkarsa, eğer gerçekten de haklı olan türbanlı olsa dahi, mini etekli olan haksızlığa uğradığını düşünmez mi? Ya da daha kötüsü haksız olduğu halde sırf türbanlı diye onu haklı çıkartırsa? Demek ki, bazı yerlerde insanların 'bu bizden' ' bu Fener'li' vs. olduğunu düşünmesine neden olacak İŞARET, İZ, AMBLEM vs. olmamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaygılarınızı anlıyorum ama bizim kaygılarımız kimsenin özgürlüğüne engel olamaz. Eğer mini etekli kızın hakkını kimse savunmaz ise çıkar biz savunuruz. Ben gerçekten türban yasaklarından sıkıntı çekenlerin mini eteklinin özgürlüğünü düşüneceğine inanıyorum. Yalnız türbanı siyasi malzeme yapanları hariç tutuyorum.

      Hukuk ile ilgili kaygınıza gelince eğer hukuk sizin dediğiniz hale dönüşmüş ise bu bir felakettir. Yani bu söylediklerinizin bir sınırı olamaz. Hukuk eğer türbana göre karar verir diye endişe taşıyorsanız, bazıları da; Atatürk rozetine göre, sakallı olup olmamaya göre, bıyığa göre, saça göre, parti üyeliğine göre, sivil toplum örgütlerine göre... karar veriyor diye endişelenir. Bu sefer insanların kaygılarını gidermek için tüm özgürlükleri yasaklarız.

      Sizin kaygılarınızın son zamanda hükümetin yargıyı ele geçirmesi ile ilgili iddialar üzerine oluştuğunu düşünüyorum. Elbette bu tarz girişimler hukuğu yok edecektir ama bu yanlışın önüne yasaklar koyarak geçemeyiz. Aksine daha fazla özgürlük istemeliyiz.

      Hukuk özgür ve adil oluncaya kadar özgürlük istemeye devam etmeliyiz.

      Sil
  7. Şu anda zaten hukuk yok bunda sanırım hemfikirsinizdir, yani mahkemeler belli bir kesimin eline geçti.

    Neyse, her şey olacağına varacak.


    Bu arada türban yasaklarından sıkıntı çekenler emin olun mini eteklinin hakkını filan savunmaz.
    Savunsaydı şu anda İran'da kadınlar hemcinsleri sokaklarda ahlak polisi tarafından durdurulduğunda tepki verirlerdi, tam tersi o ahlak polislerinin çoğu kadın! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız14:47

      ( hülya) türbanlı hakim konusunda yazılanlara tamamen karşıyım.çünkü adaleti temsil etmeye niyet etmiş birisi dış görünüşe göre hükümü vermez .yok zaten niyeti adalet değilse kimse merak etmesin ayrıştıracak bi durum illaki bulur . ve mini etek giyen kadın ne kadar hakkının savunulmadığından sırf eteği yüzünden şüphe edecekse o zaman aynı şüphe hakkı baş örtülü insan içinde doğar. o ne yapsın? hakimin başı açıksa ve mini etekli davalısı lehinde hüküm verilirse örtülü olduğu için karardan şüphe mi etsin ? ne saçma !
      üstelik insanların koyun gibi asılıp kesildiği bir ülkede birinin hakkını savunmanın o kadar kolay olduğu izlenimini nereden edindiniz anlamadım. ayrıca insan oğlu bu, sonuçta hitleri bile savunan ve onlar için savaşan insanlar vardı. birlerinin yanlışlığını tüm bir dine veya inanlarına mal edemeyiz.

      Sil
  8. @bücürükveben Hukuk içler acısı durumda size bu konuda tabiki katılıyorum. Mahkemelerin ele geçirilmesiyle ilgili bende kaygılıyım.

    İran kabul edersiniz ki çok farklı bir durum. O yüzden hiç girmek istemiyorum. Türbanlılar minieteklinin hakkını savunmasa bile minieteklilerin türbanlının hakkını savunması gerekir bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))e oldu mu ama şimdi?
      ben senin (misal olarak senin diyorum yani sizi kastetmiyorum) hakkını savunayım,
      sen benim hakkımı savunma
      yok öyle yağma, sen de beni savunacaksın ki, güzel güzel bir arada yaşasın insanlar...

      Sil
  9. Her zaman birileri bir diğerinin değerini kendisine paravan yaparak kendi değerlerini dayatma gayreti içinde olacaktır. Kibir ve gururdan nasibini almamış varlıkların egolarını tatmin etme süreçleri varoluş süreci ile paralel zanımca. Kişinin kendi niyeti kendisini ilgilendirmekle beraber bu niyet üzerine diğerlerinin karşı duruşuna tavır alma hakkı yaşam hakkı bulduğu toplum kuralları çerçevesinde şekillenmek ile beraber kişinin kendi sınırları dahilinde özgürlüğü bir başkasınınkini kısıtlamadığı sürece baskı altında bulunmamalı. Vel hasıl kelam kişinin yaptığı kişiyi başkalarını yargılamadığı sürece ilgilendirir. Aksi durumda karşı tarafa cevap hakkı doğacağından suratına inecek şamarada hazırlıklı olmalı bundan dolayıda abuk ve de sabuk biçimlerde kendini ifade etme yoluna gitmemelidir.

    Saygılarımla

    YanıtlaSil
  10. Hem türbanlı hemde mini etekli, badana boyalı full assolist makyajı, olabilir mi evet olur oluyor ? Ama burada bizlerin eleştirdiği onların inandığı "İslam" da hani gösteriş önemli değildi, sadelik vardı, bu ne perhiz bu ne lahana turşusu ?! Hem bunu savunacaksın hemde böyle giyineceksin ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız14:40

      insanların yaptıkları bireysel tercihlerle veya onların dini tam olarak anlayıp kavramamasına tüm bir dini yargılamanız çok yanlış. birileri islamı yanlış anlamış diye hani islam böyleydi,şöyleydi diyemezsiniz

      Sil
  11. Bunlar türbanlı değil sadece başları kapalı ,diğer tarafları açık , Toplum olarak nasıl bir toplum oluyoruz anlayamıyorum , bu özenti neden kime özeniyor bunlar hem türban hem mini etek nasıl bir zihniyet var bunlarda anlamdım gitii

    YanıtlaSil
  12. Adsız14:33

    burada yorum yapan herkes ve hatta yazının sahibi bile münferit durumlar üzerine konuşmuş. önce araştırmak, ne nedir,ne değildiri iyi anlamak lazım. türbanın gerçek maksat ve gayesi kavramak ve esasen tam anlamıyla nasıl yapılması gerektiğini öğrenmek gerek. ancak herkesin bunu kendine göre bir uyarlama şekli olabilir. uyarlamayı doğru bulmadığım gibi bunun doğru hükmünü de şüphesiz verecek olan ALLAH' tır. yazı ve yorumlar da doğru olan en temel konu ise bu işin çeşitli dayatmalara maruz kaldığıdır. hem kadın bazen istemediği halde kapanmaya zorlanır hemde kapandığı için yargılanır,tenkit edilir. nasıl yapılması kutsal kitap ve hadislerde çok açık ve net olan kapanma biçiminin kadınlarımıza göre uyarlanır hale gelmesinin, daracık kıyafetlerin ve hatta resimdeki gibi mini eteklerin veya badana gibi makyajların yanına kombinlenmiş baş örtüsü haline gelmesinin en büyük sebebide budur kanımca. çünkü kadın esasen farklı giyinmek,süslenmek ,beğenilmek ve ilgi çekmek istiyor ama bi yandanda çeşitli sebeblerle ama kendi rızası dışında kapanmak zorunda kalıyor ve ortayada böyle absürd resimler çıkıyor.
    halbuki anlayarak,özümseyerek ve en önemlisi istiyerek kapanmış hiç bir bayanda böyle gudik tablolara rastlamazsınız.onlar genel olarak din nasıl tarif ediyorsa o şekilde usülünce örtünür. ama baştada deidğim gibi herkesin hükümünü ALLAH verecek . bizim kul gözüyle görüp ayırt edemediğimizi şüphesiz en iyi O' bilir. (HÜLYA)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yazar hakkında sınırsız eleştiri hakkınız vardır ve eleştirmeniz beni memnun eder ama "burada yorum yapan herkes" ifadesini asla kabul edemem. Burada yorum yapan herkesi "münferit durumlar üzerine konuşmuş" diye nitelendirmeniz bile daha konuşmaya başlamadan önce "tümden reddetme" anlamına gelir ki buda "tartışma" kavramına ne kadar uzak olduğunuzun bir göstergesi. Ayrıca buraya gelip fikir beyan eden insanların her biri çok değerli düşüncelere sahip, internet ortamına fikir üreten insanlardır. Emin olun eğer isterseniz "araştırmak, ne nedir?, ne değildir?, iyi anlamak" gibi konu başlıklarında size ve bana onlarca sayfa yazılı metin üretebilir hatta rica edersek eğitim verebilirler. Yorum bırakan değerli fikir insanlarıyla ilgili olarak son söyleyeceğim eğer herhangi biri sizin yorumunuzdan ötürü incinirse üzülerek ifade etmeliyim yorumunuzu kaldırmak mecburiyetindeyim.

      Yazının sahibiyle ilgili kısıma gelirsek. Bu noktada haklı olabilirsiniz.Uyarlama konusunu doğru bulmuyor ve hükmü Allah'a bırakıyorsunuz peki yazıda geçen "Neden kullanılır?" kısmını okuduysanız ve ifade ettiğiniz gibi iyi anladıysanız türbanın sadece "inanç gereği" kullanılmadığını biliyor olmanız gerekir. Bu durumda inanmayan biri türban takmak zorunda kalsa Allah'ın hükmü onun için bir anlam taşımayacaktır.

      Doğru bulduğunuz dayatma konusu zaten yazının ana fikridir ve sizin bu konudaki tespitleriniz yazıyla paraleldir. "Gudik tablo" ifadenize ise katılmam mümkün değil. Bir insanın giyinme şekli sizin için tuhaf gelebilir ama bu onun tercihidir. Yani "gudik" ifadeniz bir Gayrimüslimin yazın gördüğü çarşaflı bir Müslüman hakkında düşünebileceği kadar empatiden uzak bir ifadedir.

      Son olarak "münferit durumlar" konusuna gelirsek. İnsan hakları ve özgürlük konusu esasında birey odaklıdır. Dolayısıyla bir kişi bile "Türban ve Mini Etek" giyerek toplumda var olmak istiyorsa onun bu hakkı korunmalıdır. Yazıda ifade edilen budur.

      Sil
    2. Adsız14:05

      Şu an blog kimliğimle burada bulunmasamda yazmak istedim. Sayın yazar ifade etmişler. Yorumcular arasında değerli fikir insanlarının bulunduğunu belirtmiş hani konuyu hortlatmak değilse bile amacım. Kendimi bildiğim için belirtmek istedim. Yorumcular arasında fikirsiz olanlarda bulunmaktadır. ki o fikirsiz kendimi bildiğim anlamıyla ben oluyorum. Bu raddeye kadar alabildiğine özgür olabiliyorken. Ve kendi fikirsizliğimizle bile ortada durabiliyorken. münferit olabilmek bir lütuftur. Ne mutlu ki fikirsizliğim bir fikir ile bağdaşabilmiştir.
      Saygılarımla,

      Sil
  13. Adsız17:43

    Hiç bir şekilde Türban ya da kapanmak üzerine konuşmayacağım yoksa çok uzun sürer. Sadece kulağa kaçırmak adına en üstte o resim nedir biliyor musunuz?
    Yurt dışı çevrelerinde (Almanya vs olabilir) kadınlar arasında yapılan bir eğlence veya kına gecesi bir şeydir. Orda görülen yerde bir tane bile erkek yok. Bu fotoğrafı sosyal medyaya yükleyen belki içinde kötülükle yükleyen ya da ne olacak yaa zaten bizim kızlar diyip bilinçsizce yükleyen insandır :)

    Ha o şekilde Allah'ın emrini kötüleyerek giyen var mı ? İlla ki.

    YanıtlaSil

Lütfen eleştirinin sınırlarını zorlayın.
Yorumlama biçimi:Anonim'i seçerek isimsiz yorum yapabilirsiz.
Spam içeren yorum yayınlanmaz.Örn;küfür,hakaret,reklam,vb.
Yorum gönderildikten sonra yorum üzerindeki bütün haklar sitenindir.
Yorum gönderen herkes yukardaki yönergeyi onayladığını kabul ve ilan eder.